Alliantie Digitaal Samenleven

Echt contact!

Echt contact!

Maatschappelijk probleem: digitale inclusie

Liefde is menselijk en lijkt vanzelfsprekend. Maar is dat wel zo in een digitale wereld? Waarin de een geïsoleerd is door te weinig (online) verbinding, de ander om écht contact schreeuwt en weer een ander stress heeft van te veel (digitaal) contact.

De cijfers liegen er niet om

  • Ruim 20% van de Nederlanders tussen 16-74 jaar is onvoldoende digitaal vaardig (Brond: Eurostat, 2015).
  • 72% van de 55-plussers vraagt weleens om hulp bij het gebruik van internet (Bron: Bron: Universiteit van Twente 2018 – Digitale ongelijkheid in Nederland).
  • 29% van de jongeren geeft aan verslaafd te zijn aan sociale media (Bron: CBS 2018 – jaarlijks onderzoek ‘Belevingen’).
  • 42% van de mobiele gebruikers vindt het eigen mobiele gebruik te veel (Bron: Deloitte 2017 - Global Mobile Consumer Survey).

Miljoenenpubliek

Met de actie #échtcontact brachten we op Valentijnsdag Nederland in beweging voor meer (digitale) inclusie en een nieuwe sociale norm voor digitaal gebruik. Met deze campagne hebben we in slechts enkele dagen een miljoenenpubliek bereikt. Er zijn hartverwarmende projecten ontstaan met de hulp van bekende Nederlanders, organisaties en scholen.

Onze opdrachtgever Alliantie Digitaal Samenleven staat voor een samenleving waarin iedereen meedoet een meetelt. Initiatiefnemers van de Alliantie zijn Jeroen Hoencamp, Laurentien van Oranje en Raymond Knops.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

We gaan graag met u in gesprek!

Contact en route